Kisah seorang balu

Kisah seorang balu

Client saya, seorang guru pn Zulaikha (bukan nama sebenar) tinggal bersama suami dan 3 org cahaya mata mereka di rumah pusaka ayah suaminya selama 12 tahun bersama ibu mertuanya. Suami beliau kerja biasa2 sahaja dan cukup untuk menyara keperluan mereka 5 beranak.

"Daun palas di tepi permatang,
Dianyam rotan terluka jari,
Disangka panas hingga ke petang,
Rupanya hujan di tengah hari."



Alangkah sedihnya baru-baru ini suaminya terlibat dalam kemalangan jalan raya dan pergi meningggalkan mereka anak beranak.
Lebih menambahkan kesedihan tatkala kubur arwah suaminya masih merah, Pn Zulaikha telah dihalau dari rumah pusaka tempat tumpang teduh mereka anak beranak oleh ibu mertua dan iparnya..
Wang simpanan KWSP arwah suami pula masih lagi penama ibu mertuanya (suami terlupa untuk menukar penama KWSP kepada isteri).. 

Pn Zulaikha cuba memohon belas ihsan dari keluarga arwah suaminya tapi ditolak dengan sindiran "aku dah bagi kau kahwin dengan anak aku, dapat 3 orang anak lagi.. Itupun dah cukup bagus tau.. Luluh hati Pn Zulaikha.

Adik beradik Pn Zulaikha jauh di utara dan tak dapat banyak membantu akibat kekangan ekonomi.. Mujur ada kawan yang menolong carikan rumah sewa berhampiran sekolah tempatnya mengajar.. 

Namun, hubungan Pn Zulaikha dengan keluarga arwah suaminya menjadi renggang..  Akibat harta/duit silaturrahim terjejas..

PUSAKA dan FARAID ni bukan senang bendanya. Setakat CAKAP je memang la senang.. URUSKAN belum tentu lagi.

Tahukah anda dengan serendah RM6/hari anda telah menjana HIBAH TAKAFUL atau instant fund minimum RM 250,000 secara terus kepada orang tersayang?

wasap.my/+60192938343

Contact 019 293 8343 untuk info lanjut berkenaan Hibah Takaful